Creatieve voorlichting
Stel je moet een prestigeproject aan de man brengen, waar op goede gronden grote maatschappelijke weerstand tegen is. Je gelooft niettemin in je project. Verklaart dit misschien het creatieve taalgebruik van de provinciale projectorganisatie RGL-OOST?
Nieuwsbericht 29-11-2006 Studenten in actie voor RijnGouweLijn
Dan stel je je minstens een paar honderd studenten voor op het Malieveld die roepen: wij willen een trein! Maar nee hoor, als je het bericht leest, blijkt het te gaan om 5 (vijf!!) studenten die de Nieuwsbrief van de projectorganisatie RGL-OOST uitdelen aan treinreizigers. Niet op eigen initiatief, maar gewoon omdat ze daarvoor zijn ingehuurd.
Niewsbrief februari 2007 7 maart komt te vroeg: Iedereen is voor de RijnGouweLijn kopt de meest recente Nieuwsbrief, boven een interview met twee wijkverenigingbestuurders, die voornamelijk bedenkingen hebben. Als je de toelichting van een van de geinterviewden leest, blijkt dat bedoeld wordt: iedereen is voor de RGL, maar tegen het trace. En laat nou net het Leids referendum over het trace gaan?
Nieuwsbrief februari 2007 "Zo blijft Leiden een veilige fietsstad" (in een artikel Leiden veilig met tram). Nou, dat zou revolutionair zijn. Leiden staat juist bekend om zijn relatief slechte verkeersveiligheid. Dus dan is het eerlijker om te schrijven: Leiden blijft even onveilig voor fietsers, ondanks een miljoeneninvestering in het verbeteren van kruispunten en een nieuwe inrichting van gevel tot gevel op het hele trace.
Terug naar boven